GameFi sektörüne 5 ayda 4,5 milyar dolar yatırım yapıldı

GameFi sektörüne 5 ayda 4,5 milyar dolar yatırım yapıldı

Oyun sektöründe 2020’den itibaren ivmelenen büyüme, blokzinciri teknolojisiyle oluşturulan oyna-kazan gibi yeni modeller sayesinde hız kazanıyor. Pazar payının %60’ının mobil oyunlara ait olduğu video oyun sektöründe blokzinciriyle gelir elde etme şansını, gerçekçi oyun ve metaverse deneyimiyle bir araya getiren GameFi projelerinin sayısının 1.800’ü aştığı biliniyor.

Video oyunu sektörü, 2020’de ivmelenen büyümesine 2022’de de hız kesmeden devam ediyor. data.ai tarafından yürütülen güncel araştırmaya göre, bilgisayar oyunlarına yapılan harcamaların büyüklüğü 2022’nin ilk yarısında küresel çapta 40 milyar doları aşarken, mobil oyunlara yapılan harcamaların 136 milyar doları bulduğu biliniyor. Blokzinciri teknolojisiyle oluşturulan kripto para birimlerinin, NFT’lerin ve metaverse’ün de dahil olduğu sektör, oyna-kazan (play to earn | P2E) gibi ekonomi modelleriyle etki alanını her geçen gün artırıyor. DappRadar verilerine göre oyuncular, oyun üreticileri ve yayıncılar için ortak bir ekonominin kapısını arayan GameFi sektöründe bugün itibarıyla 1.800’ü aşkın proje olduğu görülüyor. Bu projelerin en yenisi, video oyun sektörünün en çok sevilen türünün blokzincirine uyarlanmış bir versiyonunu sunan Forfeit olarak öne çıkıyor.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Forfeit CEO’su Jims Knowlton, “Oyna-kazan modelinin Web3 konseptinin bir parçası olarak değerlendirilmesiyle bu alandaki yatırımlar da artıyor. DappRadar verileri, 2022’nin ilk 5 ayında GameFi’ye yapılan yatırımların 4,5 milyar dolara ulaştığını gösteriyor. Forfeit, GameFi’nin sunduğu yeni ekonominin potansiyeline duyulan güvenle geliştirilen ve alışılmış nişancı oyunu (FPS) deneyimini bugüne uyarlayan bir proje” dedi.

Mobil oyunlar, pazardan 1,7 kat daha hızlı büyüyor

Data.ai tarafından hazırlanan raporda, mobil oyunların pazarın %60’ına hakim olduğu belirtilirken, bu sektörün video oyun pazarının tamamından 1,7 kat daha hızlı büyüdüğüne dikkat çekildi. Mobil oyunların yaygınlaşmasının 2016’da başladığını vurgulayan Jims Knowlton, “İlk FPS oyunu sayılan Maze Warfare, 1973’te piyasaya sürülmüştü. Bu oyunun bugün pek bilinmemesi, şüphesiz teknolojinin ve yüksek performanslı donanımların yaygın olmamasından kaynaklanıyor. Bugün ise oldukça farklı bir noktadayız. Statista verilerine göre FPS, 2021’in son aylarında dünya çapında her yaş grubunda en çok tercih edilen oyun türü oldu. Mobil cihazlar yüksek performanslı donanımlara sahip ve bu sayede video oyunlar daha çok kişiye ulaşıyor. Bu sebeple bir FPS oyunu olan Forfeit’i de bilgisayarda, web tarayıcılarında ve mobilde oynanabilecek şekilde geliştiriyoruz. Bugün en popüler oyun motorlarından biri olan Unity platformunda geliştirilen Forfeit, FPS oyun sektörüne yeni bir soluk getirmeyi amaçlıyor” ifadelerini kullandı.

Metaversete kendi evrenlerini oluşturuyor

Forfeit oyununun metaverse platformunda çalışan çok oyunculu ve 10’u aşkın haritaya sahip olan bir video oyun olduğuna dikkat çeken Forfeit CEO’su Jims Knowlton, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı: “Forfeit oyuncuları Forfeit sanal evreni içinde kendi karakterlerini oluşturabilecek, farklı maceralara katılabilecek, kendi ekipmanlarını tasarlayabilecek. Oyuncular, bu karakter ve ekipmanları Forfeit NFT pazarında satarak kazanç elde etme şansı yakalayabilecek. Tüm bunlar, Forfeit evreninde geçerli olan ve Binance Smart Chain üzerine inşa edilen $FFT token kripto para birimiyle mümkün olacak. Sona yaklaştığımız geliştirme sürecinin ardından, gelecek yılın ilk aylarında Forfeit kripto para birimi borsalarda listelenecek. Projeye ilgi duyan blokzinciri meraklılarını topluluğumuza katılmaya ve devam eden ön satışlar kapsamında $FFT token sahibi olmaya davet ediyoruz. Yol haritamıza, gelişmelere ve oyunla ilgili ayrıntılı bilgilere internet sitemizden ulaşılabiliyor.”

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?